O muzyce adekwatnej

 


 
   Zapewne wielu z was zauważyło, że niektóre pozycje w playliście noszą tytuły bezpośrednio związane z tematyką mojego bloga :).
 Cóż, nie będę wyjaśniać skąd wzięły się "moje" nazwy dla tych konkretnych utworów, bo musiałabym zdradzić wam troszku fabuły (może kiedyś, jak zakończę opowiadanie, a ono się trochu zestarzeje), a spojlerów nie lubimy! (ekchekchegaleriaekcheekche)
 Sam pomysł natomiast, ma dość proste wytłumaczenie... Chciałam uczynić te utwory adekwatnymi do opowiadania. Wzmocnić, bądź nasunąć skojarzenia, coś zasugerować, coś podkreślić... zaproponować taką zabawę :)
 Dumna jestem z tego pomysłu, bo wpadłam na niego sama i nie spotkałam się z niczym podobnym na innych blogach. Ale nie byłam przecież na wszystkich, więc... no :P

 Acha, jeszcze chciałabym wspomnieć słówko o podwójnej numeracji... Nie chciało mi się poukładać to wszystko w takiej kolejności w jakiej sobie życzyłam mieć poukładane, więc ułatwiłam wszystkim życie (bo jestem sprytna i wybitna) i dałam numery przed tytułami. A że wygląda to tak jak wygląda, no cóż :P


      Skoro wciąż jeszcze jesteśmy w temacie...
            Dostaję sporo wiadomości z zapytaniami o prawdziwe tytułu utworów (z premedytacją nie używam słowa "piosenki"), pozwolę więc sobie sporządzić specjalną listę (z moim małym komentarzem), bo to przecież żadna tajemnica, macie prawo wiedzieć :D

 kolorem zielonym zaznaczyłam te pozycje, którym zmieniłam nazwę w celach "opowiadaniowych" 


1. Tsudo's song - Aoi Teshima "Teru no Uta" 
 studio "Ghibli", większość kojarzy z czym to się jadło :)

2. Manuela - Globus "Manuela"
 lubię tę nostalgiczną nutkę... 

3. Nero - wytwórnia muzyczna Two Steps From Hell (TSFH) "Nero"
 bardzo krzywdzący tytuł dla tak pięknego utworu! Jeden z moich definitywnych ulubieńców

4. Tan Dun - Tan Dun "Hero Overture" 
 tak wiem, nazwisko gościa zamiast... ale fajnie brzmi (to nazwisko) :) Piękna, klasyczna, nietuzinkowa kompozycja...

5. Setsuko's fate - Tom Evans "Carry On"
 nie znajdziecie tego łatwo... :D No dobra, na jubietubie jest :) u-wiel-biam ten utwór!

6. Scarf Dance - Jeremy Zuckerman i Benjamin Wynn "Scarf Dance theme"
 ze ścieżki dźwiękowej "Avatara: Legendy Aanga". Wycięty z kreskówki. Bardzo mi się podoba ze względu na dynamikę i egzotykę dźwięków.

7. Belly Dance - Hossam Ramzy "Khatwet Serena"
 uwielbiam (ile razy już dziś użyłam tego słowa???) egzotyczne bębenki i taniec brzucha! Tak, tańczę. Nie, nie pokażę :P

8. Legend of Ashitaka - Joe Hisaishi "Legend of Ashitaka"
 również ze studia "Ghibli", tak jak "Teru no Uta". O ile nie znoszę anime/mangi itp., to "Księżniczka Mononoke" (bo to z tego filmu pochodzi utwór) przypadła mi do gustu. Ale uważam, że to nie jest bajeczka dla dzieci... 

9. Being The Leader - TSFH "Blackheart"
 był kiedyś taki czas, że słuchałam tego kilkanaście razy na dobę ponad miesiąc... Teraz słucham trochę rzadziej :)

10. Alla's pipe - STL Nightingale Tenor Ocarina "Teru no Uta"
 prześliczny cover na okarynie :) nie mogę się mu oprzeć! Dziewczyna ma talent! Alla a pewno nie umie tak grać :D Polecam zobaczyć inne filmiki STL!



To by było na tyle... zastrzegam sobie aktualizowanie tego wpisu :)
 Aj, na koniec dam wam jeszcze rarytas! Tekst "Teru..." przetłumaczony na język angielski! Życzę miłego karaoke :D

 z tej strony



Far far above the clouds
Against the setting sun
A falcon flies all alone
Soaring in the wind
I hear his lonely cry
So sad must he be
Ride in the silent wind
The falcon flies alone
Reaching up with his wings
Grasps the empty sky
Ride in silent with the wind
Never can he rest

What it is within my heart
No one can ever know
A heart like a falcon is this fairy heart
What it is within my heart
No one can ever know
Lonely falcon in the empty sky

I walk alone along
Deserted country roads
Walk with me side by side
You are always there
I feel your loneliness
Lonely you must be
Crickets they are whispering
In the grassy fields
We walk there by my side
Walk the path with me
But you never say a word
Never do you sleep

What it is within my heart
No one can ever know
Here inside this heart
That walks this path alone
What it is within my heart
No one can ever know
The sadness of one who always is alone

I walk alone along deserted country roads
Walk with my side by side
You are always there
I feel your loneliness
Lonely you must be
Crickets they are whispering
In the grassy fields
We walk there by my side
Walk the path with me
But you never say a word
Never do you sleep

What it is within my heart
No one can ever know
Here inside this heart
That walks this path alone
What it is within my heart
No one will ever know
The sadness of one who always is alone



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz